دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی دکتر احمد روستا داور ونوس ابراهیمی انتشارات سمت با عنوان فعالیت های ترفیعی و تشویقی علل اهمیت ترفیع افزایش فاصله فیزیکی بین تولید کننده و مصرف کننده که باعث مشکل ارتباطات شده است شدت رقابت بین منابع گوناگون و شرکت های مربوط به یک صنعت در تجارت به طور عام و در بازاریابی به طور خاص کارآیی سیستم ها به کارآیی ارتباطات آنها وابسته است. در درون سیستم بازاریابی، فعالیت های ترفیعی و تشویقی نوعی کوشش برای برقراری ارتباطات است. عوامل موثر در ترکیب ترفی .